Vesti

07. 10. 2019.

Autor: Marija Vučić Izvor: Raskrikavanje

Informeru 900 hiljada dinara za prenošenje saopštenja novosadskih vlasti

Informeru 900 hiljada dinara za prenošenje saopštenja novosadskih vlasti

Dva saopštenja lokalnih vlasti sa sajta Grada Novog Sada o tome kako je predškolska ustanova „Radosno detinjstvo“ dobila novu kuhinju, Informer je spojio u u jedan tekst „Proradila kuhinja predškolske ustanove“. Ne samo da je vest prekopirana, već dolazi i sa zakašnjenjem jer je kuhinja otvorena pre skoro mesec dana. Ovaj članak - pristrasan, neoriginalan i neaktuelan, deo je medijskog projekta koji se sufinansira iz gradskog budžeta, a za koji su Novosađani ove godine izdvojili 900.000 dinara.

Iako su novu kuhinju ove predškolske ustanove obišli gradski i pokrajinski čelnici još sredinom septembra, kada se vest o tome našla i na sajtu Grada, do Informera je došla tek sada, u štampanom izdanju od 7. oktobra.

U tekstu saznajemo da kuhinja ima preko 3.000 kvadrata što je čini jedinstvenom u ovom delu Evrope i da može da proizvodi 60.000 obroka dnevno „po najsavremenijim standardima“.

Impresivne brojke dopunjene su izjavama gradonačelnika Miloša Vučevića i predsednika pokrajinske Vlade Igora Mirovića.

„Veoma sam ponosan što je „Radosno detinjstvo“ kao najveća ustanova na teritoriji Grada, sa preko 2.000 zaposlenih, 16.000 mališana i nekoliko desetina objekata konačno dobila ono što je dugo čekala. Ovom prilikom želim da se zahvalim gospodinu Miroviću i Pokrajinskoj vladi jer su nam oni pomogli da ovaj projekat završimo“, kaže Vučević, a Informer prenosi.

Sve ove izjave, kao i podaci o samoj kuhinji, napisane gotovo doslovce mogu se naći u saopštenju Grada od 16. septembra. Još tada su Vučević i Mirović obišli ovaj novoizgrađeni objekat, a u PR saopštenju piše gotovo sve ono što će Informer dvadesetak dana kasnije prekopirati u svoj tekst.

U poslednjem delu teksta govori se o nedostatku prostora u ovoj predškolskoj ustanovi što je Grad „rešio“ adaptiranjem dvorišta susedne osnovne škole koju će i predškolci moći da koriste. Za taj deo teksta, autor S. Kostić se „poslužio“ opet jednim saopštenjem sa sajta Grada od 9. septembra.

Pored ovog teksta koji je gotovo u potpunosti kompilacija dva gradska saopštenja nalazi se obaveštenje da „projekat sufinansira Grad Novi Sad“ te da „stavovi izneti u podržanom projektu ne izražavaju nužno stavove organa koji je dodelio sredstva“.

To znači da su tekst platili Novosađani u okviru projekta za koje je novac Informeru dodelio Grad. Naime, na konkursu za sufinansiranje medijskih projekata koji je završen marta, firma Info IT media, koja stoji iza Informera, dobila je 900.000 dinara za projekat „Upoznajte opštine i gradove u Srbiji: Novi Sad - Evropsko lice prestonice“.

Ovo, inače, nije izolovan slučaj - Raskrikavanje je već jednom „uhvatilo“ Informer u sličnom prepisivanju krajem prošle godine.

Naime, u tekstu se govorilo o uređenju Kameničkog parka i drugih zelenih površina u Novom Sadu, a napravljen je od gradskih saopštenja i tekstova sa drugih medija.

I taj tekst je podmetnut kao priča nastala na medijskom projektu Informera, za koje je ovaj prorežimski tabloid tada dobio milion dinara.

Sličnu praksu prepisivanja novinari Raskrikavanja pronašli su i u Srpskom telegrafu - ovaj tabloid je decembra prošle godine objavio najmanje dva teksta koja je sufinansirao Grad Beograd, a koja su doslovce prepisana - jedan o novogodišnjim poklonima i predstavama za Vračarcke koji je kopiran sa Tanjuga, a drugi, o 60 godina pozorišta Dadov, koji je preuzet iz Blica.