Vesti

08. 11. 2019.

Izvor: UNS

Ministarstvo kulture kroz pojedinačna davanja za dve godine dodelilo 43 hiljada evra medijima supruge direktora BIA i Radoice Milosavljevića

Ministarstvo kulture kroz pojedinačna davanja za dve godine dodelilo 43 hiljada evra medijima supruge direktora BIA i Radoice Milosavljevića

Ministarstvo kulture i informisanja za prethodne dve godine je kroz pojedinačna davanja medijima u vlasništvu Irene Gašić, supruge direktora BIA i funkcionera SNS-a Bratislava Gašića i kruševačkog biznismena Radoice Milosavljevića dodelilo ukupno 5.049.200 dinara, otkriva Udruženje novinara Srbije (UNS).

Inače, pojedinačno davanje podrazumeva dodelu novca bez javnog konkursa, bez ocene komisije, a na osnovu odluke rukovodioca organa nadležnog za poslove javnog informisanja. Novac se može dodeliti samo za projekte koji nisu mogli biti planirani u vreme raspisivanja konkursa za projektno sufinansiranje medija.

U rešenjima za pojedinačna davanja medijskim projektima, u koje je UNS imao uvid, navodi se da je ove i prošle godine firmi ADD production iz Kruševca vlasnice Irene Gašić, za projekte pod nazivom „Zaštitimo žene, zaustavimo nasilje“ i „Prirodne katastrofe-kako posle?“ dodeljeno ukupno 1.500.000 dinara.

Direktor te firme je sin Bratislava Gašića Vladan koji je ove godine podneo Ministarstvu kulture i informisanja, kao odgovorno lice, dokumenta za medijski projekat.

Novac i kroz projektno sufinansiranje

Osim kroz pojedinačna davanja Ministarstvo kulture je firmi ADD production prošle i ove godine dodelilo ukupno 1,5 milion dinara na konkursima za projektno sufinansiranje medijskih projekata. U 2019. godini ta firma dobila je 1,1 milion, a u 2018. godini 400.000 dinara.

Podsetimo, Agencija za borbu protiv korupcije je 2015. utvrdila da je Bratislav Gašić bio u sukobu interesa kada je kao gradonačelnik grada Kruševca 2013. i 2014. godine zaključio ugovore sa firmom ADD production čija je vlasnica njegova supruga, kao i društvom BNZ Higijenic čiji je suvlasnik njegov sin.

UKP u Ministarstvu

Pripadnici Uprave kriminalističke policije (UKP) bili su u oktobru prošle godine u Ministarstvu kulture zbog prikupljanja podataka o medijskom konkursu iz 2015. godine. Oni su dobili nalog da po hitnom postupku razgovaraju sa članovima komisija koji su pre tri godine odlučivali o projektima.

Prema UNS-ovim saznanjima pripadnike Kriminalističke policije interesovao je projekat firme „ADD production“ koja je za projekat „Stop dečijem prosjačenju“ na konkursu za proizvodnju medijskih sadržaja iz 2015. godine dobila 768.000 dinara.

Cenzolovki je Više javno tužilaštvo odgovorilo da u ovom slučaju „nema mesta pokretanju krivičnog postupka protiv bilo kojeg lica zbog bilo kojeg krivičnog dela za koje se gonjenje preduzima po službenoj dužnosti“.

Ministarstvo kulture ove godine je privrednom društvu Vranjska plus d.o.o. iz Vranja, koje je vlasnik istoimene televizije, za realizaciju projekta pod nazivom „Preventiva jedini spas u borbi protiv svinjske kuge“ dodelilo 750.000 dinara.

Ova televizija osnovana je 2016. godine, a tadašnja vlasnica bila je predsednica Saveta za informisanje vranjskog SNS-a Mirjana Dodić. Umesto Dodić, prošle godine lokalni funkcioner SNS-a u Vranjskoj Banji Marjan Stošić postao je novi vlasnik. Mediji su pisali da je ova televizija nezvanično povezana sa Bratislavom Gašićem.

Još jedan ovogodišnji dobitak za ovu medijsku kuću je i regionalna frekvencija za emitovanje u zoni Besna Kobila, čiju je dozvolu dobila od Regulatornog tela za elektronske medije (REM).

Slivanje novca

Medijske kuće u vlasništvu kruševačkog biznismena Radoice Milosavljevića: Televizija Leskovac, Sos kanal plus i Radio-televizija Pančevo za dve godine su od Ministarstva kulture kroz pojedinačna davanja dobile oko 2,8 miliona dinara.

Ministarstvo kulture je Televiziji Leskovac, koju je Milosavljević kupio sredinom ove godine, za projekat pod nazivom „Da mladi rade“ dodelilo 800.000 dinara.

Preduzeće Sos kanal plus i Radio-televizija Pančevo su prošle godine za projekte pod nazivom „ONI DOLAZE!“ i „Bogatstvo multietičnosti-različiti, a isti“ dobili ukupno oko dva miliona dinara.

Podsetimo, Milosavljević je početkom prošle godine osnovao preduzeće Sos kanal plus u trenutku kada je vlasnik SOS kanala Dragiša Kovačević najavio da će da proda ovu televiziju, a Radio-televizija Pančevo privatizovana je 2015. godine kada ju je kupio za 280 hiljada evra.

Inače, Radio-televiziji Pančevo su posle dobijenog novca od Ministarstva kulture izrečene ,u martu ove godine, dve mere upozorenja od strane Saveta REM-a.

Regulator je izrekao upozorenja ovoj medijskoj kući zbog uvreda upućenih novinaru portala Pančevo Si Ti Nenadu Živkoviću, kao i zbog tekstova na sajtu ove televizije u kojima su navodi o „nestručnosti, nemoralnom i nezakonitom“ postupanju predsednice Višeg suda iz Pančeva Stanke Simonović.

Uprkos izrečenim merama REM-a projekti Radio-televizije Pančevo dobijaju novac na medijskim konkursima, pa je tako ova medijska kuća u Pančevu direktno i preko produkcija dobila rekordnih 139.000 evra, o čemu je UNS pisao.

Podsetimo, u Pravilniku za sufinansiranje projekata za ostvarivanje javnog interesa u oblasti javnog informisanja navodi se između ostalog, da komisija koja ocenjuje projekte treba da se vodi kriterijumom da li su učesniku konkursa u poslednjih godinu dana izrečene mere i od REM-a.

Ova medijska kuća je uprkos merama upozorenja Saveta REM-a dobila i regionalnu televizijsku dozvolu za pokrivanje u zoni Crveni Čot i to upravo od Regulatora, o čemu je UNS pisao.

Podsetimo, Radoica Milosavljević bio je u žiži javnosti 2015. godine zbog kupovine osam televizija, ali i njegovoj bliskosti sa Bratislavom Gašićem. Međutim, obojica su tada negirala ikakve poslovne veze.

* Preuzimanje delova ili celokupnog teksta je dozvoljeno uz obavezno navođenje izvora