Vesti

30. 05. 2020.

Autor: Sanja Sovrlić Izvor: N1

Podaci REM-a o zastupljenosti u medijima - irelevantni ili manipulacija

Podaci REM-a o zastupljenosti u medijima - irelevantni ili manipulacija

Prema novom izveštaju REM-ovog monitoringa medija za period od 16. do 22. maja, najviše prostora na šest televizija zauzimaju analitičari (35,46 odsto udela), zatim Savez za Srbiju (16,16), a na trećem mestu lista "Alekdandar Vučić - za našu decu" sa (8,87). Iz fondacije Slavko Ćuruvija upozoravaju da je reč o manipulaciji podacima. S druge strane, jedan od članova REM-a smatra da su previše podignute strasti.

"Zbog toga, podatak o toj nekoj sumi nije previše relevantan. Tako da, kada bi on bio na neki način ponderisan time koliko gledalaca gleda neku televiziju vi biste onda, zapravo, imali podatak do koliko ljudi dolazi ta informacija, a ne koliko vremena je utrošeno da se ona plasira što može da bude, u nekom kontekstu, irelevantno", objašnjava Slobodan Cvejić.

Svako ko uključi TV jasno mu je kakva je ta medijska slika, smatra izvršna direktorka fondacije Slavko Ćuruvija. REM je, kaže, morao u startu da objasni metodologiju po kojoj radi i koje su to cifre koje spaja.

"Imate televizije koje služe isključivo kao pljuvaonice vlasti i koje služe za obračun sa političkim protivnicima, pa i sa kolegama koje drugačije rade i drugačije misle, a prolaze bez ikakve sankcije u svemu tome što rade. A onda se čitav taj program, strašan, koji zapravo je manipulacija, laž i često poziv na nasilje protiv tih nekih ljudi… zapravo ulazi u jednu zbirnu minutažu gde se onda kaže da su ti predstavnici, tih stranaka bili prisutni, što je vrhunac licemerja", ocenjuje Ivana Stevanović, izvršan direktorka Fondacije Slavko Ćuruvija.

Gde prestaju funkcionerske aktivnosti, a počinje kampanja? Pitanje je bez odgovora koje nosiocima vlasti ipak daje prednost u medijskom prostoru.

"Rešenje u ovakvoj situaciji, kakva je u Srbiji, koja je vrlo uzburkana da su sami nosioci vlasti rekli: evo mi se slažemo i mi predlažemo ono što je CRTA predložila u jednom svom dopisu da… 'kada se radi o onome što su naše funkcije bude izveštavanje novinara bez naših iskaza i prikazivanja tona ili lica u emisiji za taj jedan period dok traje kampanja, za ovih mesec dana'", kaže Cvejić.

Prema monitoringu koji je danas predstavio Centar za praćenje izbora, 80 odsto prostora u medijima zauzimaju druge teme poput odnosa sa Crnom Gorom i situacija u vezi sa koronavirusom, dok izbori još nisu dominantni.

Oni su najavili da će i po prvi put raditi izlazne ankete i to na lokalnim izborima u opštini Voždovac.